Dag 5: werk en plezier moet je afwisselen

11 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Het verhaal van vandaag is waarschijnlijk echt een stuk korter dan de voorgaande verhalen. Ik heb niet zo heel erg veel gedaan vandaag.

De ochtend begon weer met het lesgeven op de school in Tegallalang. Vandaag ging echt een heel stuk beter dan gisteren. We hebben een nieuwe coördinator gekregen; een hele lieve vrouw die goed Engels spreekt. De kinderen waren vandaag ook ontzettend lief en hebben zelfs bloemen geplukt voor ons in de pauze. Ze waren ook enthousiast over de lesstof, want toen we gingen opruimen omdat het tijd was om naar huis te gaan, wilden ze niet weg.

In de middag wilde ik eigenlijk even een dutje doen om bij te kunnen tanken, maar dat is er niet van gekomen. Ik ben samen met een Belgisch meisje naar de supermarkt gelopen om daar een aantal dingetjes te halen en geld op te nemen. Dit is een wandeling van ongeveer 40 minuten heen en terug. Toen we terugkwamen was dan ook bijna de hele middag al om. Ik had niet veel trek dus besloot om niet naar het avondeten in de kantine te gaan, maar in het appartement waar ik verblijf gewoon wat fruit te eten wat ik in de supermarkt had gekocht.

In de avond had ik niets gepland. Lekker, zo kon ik vroeg naar bed en op deze manier extra uurtjes meepakken. Helaas is ook dat niet doorgegaan. Dit appartement bestaat uit twee kamers en vanmiddag is er uit alle twee de kamers gestolen. In totaal €300,-, autosleutels, huissleutels, een internationaal rijbewijs en medicatie. We hebben hier met de huiseigenaar over gepraat en hij heeft dit zeer serieus opgenomen. Ik ben heel dankbaar dat er van mij niets weg is (even afkloppen). De meiden van wie gestolen is gaan morgen met iemand van het project naar de politie om aangifte te doen.

Zoals ik al zei: niet een heel lang verhaal maar zo zijn jullie toch een beetje bijgepraat.

Liefs,

Monique

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter Gootsteen:
    11 juli 2019
    Mo, fijn om te lezen dat het met les geven heel veel beter gaat. Succes en slaap lekker.
  2. Monique Pieterse:
    11 juli 2019
    Dankkewel, jij ook welterusten voor straks!
  3. Petra Pieterse:
    11 juli 2019
    Bedankt weer voor je verslag en fijn dat het nu op school zoveel beter gaat, dat geeft weer moed! Veel liefs en tot apps, bellens of je volgende verslag, papa en mama xxx
  4. Monique Pieterse:
    Kusjes!
  5. Erna Steggink:
    Leuk om weer te lezen. Pas goed op jezelf. Liefs😘😘
  6. Monique Pieterse:
    Zal ik doen!😘😘
  7. Paul en mieke:
    11 juli 2019
    Veel succes Monique en geniet ervan. veel liefs en dikke kus van ons
  8. Monique Pieterse:
    12 juli 2019
    Dank jullie wel, gaat lukken!
  9. Paul en mieke:
    11 juli 2019
    fijn om te lezen. Geniet ervan en veel liefs van ons
  10. Jacoline:
    11 juli 2019
    Ojee ik liep een beetje achter,, maar heb nu alles gelezen en ben blij dat ik deze mannier je avontuur een stukje mee kan maken
    Fijn te lezen dat het op school goed gaat nu
    Groetjes uit Mburg
  11. Monique Pieterse:
    12 juli 2019
    Haha dat geeft niets! Leuk dat je meeleest☺️