Dag 11: een trillend ontbijt

18 juli 2019

Goedemorgen! Dat is nog eens een manier om wakker te worden zeg.. Nog half slapend liep ik deze ochtend naar het ontbijt. Dit wordt geserveerd tot negen uur, maar om zeker te zijn dat alles er nog is moet je er wel rond kwart over acht zijn. Dit is niet heel vroeg,maar ik lag nog ontzettend lekker in mijn bed en wilde er dus eigenlijk niet uitkomen. Gelukkig waren een paar van de vriendinnen die ik hier heb ook al aan het ontbijt, dus konden we gezellig samen ontbijten. Niet veel later voelde ik van alles trillen. Ik keek naar het Deense meisje naast mij omdat ik dacht dat zij met haar stoel aan het schudden was. Zij keek op dat moment ook naar mij omdat ze van mij precies hetzelfde dacht. Nog geen seconde later schreeuwden een paar lokale mensen: EARTHQUAKE! Gelukkig hebben we hier voorlichting over gehad en wisten we precies wat we moesten doen. Uiteindelijk kregen we ook op het nieuws te zien wat er aan de hand was: een aardbeving van 5,7 op de schaal van Richter met gelukkig weinig schade.

Op school ging vandaag ook alles goed. De leerlingen hier vinden het heel leuk om testjes te maken en zijn gek op tekenen. We laten ze dit dan ook zoveel mogelijk doen.

In de avond hebben we een nieuw kamergenootjes, ook een Nederlandse, meegenomen naar de massage salon waar wij al eerder waren geweest. Hierna ben ik snel in bed gekropen en viel ik natuurlijk zo in slaap..

Slaperige groetjes,

Monique

​​

1. Erna Steggink:
    Hoi Monique,

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat. Een donderbui van tranen hoort daar natuurlijk ook bij. Moesson seizoen laten we maar zeggen. Wat een drama met dat afval. En wij hier het afval maar scheiden...!
    Ik had al gehoord dat er een aardbeving op Bali was geweest. Best eng lijkt me dat. Maar jij was al voorbereid las ik. 👍
    Nog veel werk en vakantie plezier op Bali.🌴
  2. Monique Pieterse:
    28 juli 2019
    Dankjewel! Haha ja dat hoort er inderdaad af en toe zeker bij ;)
  3. Petra Pieterse:
    Lieve Mo,
    Bedankt weer voor je uitgebreide dagverslagen. Zo krijgen we nog meer mee dan over de app of tel. We blijven meelezen en meeleven. Werk ze en geniet van de mooie momenten!🏝heel veel liefs en dikke kus en knuffel, papa en mama❤️❤️
  4. Monique Pieterse:
    ❤️❤️❤️❤️
  5. Jacoline:
    Heerlijk je verhalen
    huilbui en plastic snorkelen en verbranden 🥵alles komt voorbij zelfs een aardbeving 🙀we hadden het al op het nieuws gehoord
    Goed dat jullie wisten wat te doen
    Groetjes 🤗
  6. Monique Pieterse:
    28 juli 2019
    Er komt zeker veel voorbij hier! Groetjes!
  7. Paul en mieke:
    18 juli 2019
    mooie verhalen en veel mooie foto's.
    Heel erg leuk m je verhalen te lezen en genieten ervan.
    wat de vuilnis betreft hebben wij gezien hoe ze afval verwerken|
    eerst graven ze een putje doen de afval erin en zand erover.
    Nog veel genieten en hou je haaks.
    liefs en dikke knuffel van ons.
  8. Monique Pieterse:
    28 juli 2019
    Bedankt! Ja dat afval is wel een dingetje hier haha!