Dag 10: kleine meisjes..

18 juli 2019

Dag 10. Het is maandag en dat betekend dat de tweede week alweer is aangebroken. De tijd gaat heel erg snel hier. Deze week starten de officiële lessen weer wat betekend dat wij onze Engelse lessen in de middag zullen gaan geven. Deze ochtend heb ik dus lekker rustig aan kunnen doen. Ik heb, heel eerlijk, voor het eerst moeten huilen hier. Ik denk dat nu ik even echt rust had, alle moeheid en indrukken eruit kwamen. De andere meisjes hadden hier afgelopen week ook al last van gehad. Gelukkig was deze huilbui net als de regen hier: flink, maar nooit langer dan 5 minuten. Ik heb even alles eruit kunnen gooien en nu voel ik me weer prima. Mijn eetlust begint ook weer terug te komen, dus ik denk dat ik ondertussen helemaal gewend ben hier.

Ik heb 's ochtends dus lekker rustig aan gedaan. Ontbijtje, uitgebreid douchen, een beetje op het internet.. Aan het einde van de ochtend heb ik mijn lessen voorbereid voor vanmiddag en na de lunch ben ik vertrokken naar de school. Wegens de file kwamen we hier 20 minuten te laat aan, en dat was te merken aan de kinderen. Ik denk dat het een combinatie van het wachten was en het feit dat ze in de ochtend al les hadden gehad, want jeetje.. wat waren ze druk! Ik heb het gelukkig overleefd, en was blij dat er goede begeleiding was om ons te helpen alles te vertalen.

De chauffeur heeft een Nederlands meisje en mij afgezet bij de supermarkt op de terugweg, omdat ik mijn lenzenbakje kwijt ben. Helaas waren we net een paar minuutjes te laat en was de opticien al gesloten. Dat wordt morgen terugkomen dan maar. Ik heb op deze plek ook nog wat souvenirtjes gekocht en heerlijke spekkoek. Hierna ben ik samen met het Nederlandse meisje teruggelopen naar het hostel. In de avond heb ik samen met het clubje meiden gegeten en hebben we tot laat gekletst en gelachen.

Tot morgen!

Monique