Dag 18: schildpaddenopvang en strand

28 juli 2019 - Serangan, Indonesië

Ondanks alle commotie van gisteren heb ik toch redelijk kunnen slapen vannacht. Helaas werd ik wel wakker met veel meer pijn dan gisteren.

Vandaag kunnen we gelukkig rustig opstaan. We vertrekken pas rond half 10 richting de schildpaddenopvang. Ik keek er erg naar uit om te zien hoe deze schildpadden worden opgevangen en beter worden gemaakt. Jammer genoeg kwam ik van een koude kermis thuis. Ik zag niets wat ook maar een beetje leek op een betere situatie voor die arme beestjes. Ze zagen er gestrest en zwak uit. De vrouw die ons begeleide vertelde dat schildpadden dood kunnen gaan als ze teveel stress ervaren, bijvoorbeeld door veel toeristen. Het kan aan mij liggen hoor, maar als dit zo is dan lijkt mij tientallen keren per dag een bende toeristen binnen laten niet het beste plan.. Er waren ook waterbakken met allemaal baby schildpadjes. Ook hier was weer zoiets belachelijks. Je kon één of meerdere schildpadjes adopteren. Deze werden vervolgens in een klein kommetje in het water gezet, zodat je zeker weet dat het steeds om jouw schildpadje(s) gaat. Vervolgens krijg je via de mail een video op het moment dat 'jouw' schildpadje oud genoeg is om vrijgelaten te worden in de zee. Kom op.. alsof je diezelfde schildpad echt zou herkennen op zo'n filmpje.. Super zielig allemaal, als je zag hoe hard alle schildpadden probeerden om uit de bak te komen.

Gelukkig kwam hierna wel wat leukers. We kregen een heerlijke lunch op het strand en mochten daar gebruik maken van de strandbedjes. Halverwege de middag vertrokken we weer richting het hostel. De rest van de avond heb ik rustig op bed gelegen.

Tot morgen!

Monique

1. Petra Pieterse:
    28 juli 2019
    Hebben al je verslagen mee gelezen, je hebt heel wat meegemaakt (zoals je ons al had verteld). Leuk dat je steeds verslag doet van alles wat je meemaakt. Op naar de laatste week alweer! Veel plezier en hopelijk nu nog lekker genieten.
    Veel liefs van papa, mama en Co xxx
  2. Monique Pieterse:
    29 juli 2019
    Inderdaad de laatste week alweer, tot snel!!
  3. Jacoline:
    28 juli 2019
    Nou zeg je maakt heel wat mee daar
    Mooie en minder mooie dingen en we kunnen van alles mee lezen
    Ondanks alles is het wel mooi om te lezen en krijg ik een mooi beeld van alles wat je mee maakt
    Geniet er verder van en ik ben nieuwsgierig naar al je foto's📸
    Groetjes 👋
  4. Monique Pieterse:
    29 juli 2019
    We moeten maar eens een avondje plannen voor de foto's en verhalen dan! Tot snel!