Dag 8: watervallen, watervallen, watervallen

16 juli 2019 - Padangbai, Indonesië

Vandaag begon onze weekend trip. We zijn rond 09:00 vertrokken richting de Blue Lagoon. Dit is onze eindbestemming voor het weekend. Onderweg zijn we gestopt bij 3 verschillende watervallen. Allemaal prachtig om te zien, en in twee daarvan kon je zelfs zwemmen.

IMG20190713141014

IMG20190713140909

IMG_20190713_120312

De laatste waterval vond ik het mooist. Voordat we deze waterval bezochten hebben we bij een klein bamboe hutje lunch gehaald. Een heel lief vrouwtje heeft ons echt lekker eten bezorgd. Hierna hadden we weer genoeg energie om af te dalen naar de waterval. De omgeving was, klinkt overdreven, bijna magisch te noemen. Het was in de jungle en overal waar je keek zag je de pure schoonheid van de natuur. Sommige bloemen en planten leken zelfs nep. Ik ben hier ook het water in gegaan bij de waterval, veel kouder dan verwacht! Hierna zijn we weer omhoog geklommen en hebben we ons uitgeput in de taxi naar het hotel laten rijden.

IMG20190713141011IMG20190713144426

IMG20190713130511

IMG-20190713-WA0028

Het hotel was alles behalve luxe te noemen, maar hé, wat kun je verwachten voor nog geen €6,- per persoon per nacht. We hebben onze spullen daar neergezet en wilden gelijk de omgeving gaan verkennen. In de taxi heeft iedereen geslapen dus ondertussen hadden we weer genoeg energie. Vanaf onze hotelkamers kon je de zee al zien liggen. De zilte lucht deed me eindelijk weer een beetje denken aan thuis. We hoefden maar 2 minuten naar beneden te lopen om midden op de boulevard te staan. Groot is het niet, mooi is het wel. Het strand was echt een klein strookje zand, en in het water lagen voornamelijk bootjes. Het is daar ook niet echt gebruikelijk om het water in te gaan om te zwemmen. Hoogstens pootje baden om een beetje af te koelen.

Het Deense meisje in ons groepje had een prachtig restaurant gevonden op het internet. Helaas kwamen we er iets te laat achter dat dit restaurant bovenop een enorme heuvel lag. Na heel wat geklim, geklauter, gezucht en gesteun kwamen we dan eindelijk aan bij het restaurant. Dit was gelukkig meer dan de moeite waard. Het was een rond ontwerp zonder ramen, zodat je echt een panorama uitzicht had. Mij deed het heel erg denken aan die uitkijktoren die je in Vlissingen hebt,naast het Arsenaal. Het was precies hetzelfde ontwerp, maar dan met meer riet en bamboe. Ik heb deze avond gekozen voor chicken fajitas; een recept dat ik al kende. Lekker, maar niet heel bijzonder. Wat wel bijzonder was, is dat dit hotel/restaurant een shuttle service aanbiedt. Na het afrekenen kwam de serveerster ons namelijk vragen waar wij verbleven, omdat ze ons dit gratis wilde aanbieden. Ik vind dit echt een enorm pluspunt voor al je hotel- en restaurantgasten!

IMG20190713181041

We zijn nu net terug in het hotel, ben benieuwd hoe ik hier ga slapen.

Tot snel!

Monique

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter Gootsteen:
    16 juli 2019
    Leuk Monique om weer te lezen. Welterusten dan maar en tot de volgende blog. Ik blijf je weer volgen :)
  2. Monique Pieterse:
    Trusten!
  3. Petra Pieterse:
    16 juli 2019
    Mooi verhaal en prachtige omgeving, Mo! We blijven meeleven en meelezen! Veel plezier en fijn dat we je ook even gesproken hebben! Veel liefs, papa en mama xxx
  4. Monique Pieterse:
    Kusjes terug!!
  5. Jacoline:
    16 juli 2019
    Wat een mooi weekend uitje heerlijk om te lezen en prachtige foto's
    Enjoy 😎🌴
    Groetjes 😘